Analýza návštěvnosti webu
Kdo je váš zákazník? Poznejte ho, dejte mu to, co chce, a získejte to, co chcete vy!
Proč je důležité znát své zákazníky a odhalit jejich potřeby? Jen tak budete vědět, jak se svou cílovou skupinou komunikovat a na co se zaměřit. Důkladná analýza návštěvnosti webu vám umožní investovat své finance tím správným směrem.
Jak probíhá analýza návštěvnosti?Jak postupujeme při analýze
Zkontrolujeme měřící nástroje
Co změříte špatným metrem? Pravděpodobně délku, která nebude odpovídat skutečnosti. Stejně je tomu i u měřících nástrojů na vašem webu, ty ještě předtím, než se dáme do práce, zkontrolujeme. Jen tak můžeme z vytěžených dat vycucat maximum. V případě problémů navrhneme vhodné úpravy.
Seznámíme se (i vás) s vašimi zákazníky
Jak se návštěvníci na vašem webu pohybují? Kolik jich přichází? Kolik z nich se vrací? Na jaká tlačítka nejčastěji klikají? Kolik času na webu tráví? Všechny tyto informace vám dokážeme sdělit a připravit výstup za určité období nebo podle sezónních vlivů a trendů.
Zjistíme zdroje návštěvnosti
Odkud přišli? Vysledujeme kroky vašich návštěvníků. Zjistíme, jaké weby na ten váš odkazují a jaké skóre kvality daný web má. Podělíme se s vámi o to, přes jaká klíčová slova se k vám návštěvníci dostávají zhodnocením přístupů přirozeného nebo placeného vyhledávání. Následně vyhodnotíme, zda jsou vaše stránky efektivní, nebo jestli někde něco drhne.
Odhalíme, proč návštěvníci odcházejí
Kroky zákazníků vždy někde začínají a také někde končí. I tento údaj je pro váš úspěch stěžejní. Odejde zákazník v posledním kroku objednávky? Něco není v pořádku a my přijdeme na to co. Bereme v potaz také stránky, na kterých je odchod úspěchem. Jedná se například o děkovnou stránku po odeslání poptávky, objednávky nebo dotazu.
Zhodnotíme návratnost vašich investic
Umožňuje váš internetový obchod nebo projekt nákupy online? Pak není proč otálet s nastavením speciálních měřících kódů do měřícího nástroje. Dokáží nám totiž zajistit přístup k datům a ověřit jejich relevanci i směřování vašich investic. Díky tomu vám můžeme sdělit, jestli investujete správně dle výše obratu nebo průměrné hodnoty objednávek.
Změříme průchod
návštěvníka objednávkou
Dostali jste návštěvníka na svůj web? Výborně! Nyní je ten správný čas dovést ho až k cíli, kterým je odeslání objednávky nebo nákupu. Ne vždy je to ale takto jednoduché. Ze zkušeností víme, že zákazník někdy odejde dříve, než očekáváte. Pomocí měření tohoto procesu dokážeme odhalit, kdy k tomu dochází, případně tuto situaci minimalizovat.